|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
RiPAC: Ricardo Rail představil simulační model pro pantograf a trolej použitelný i pro trolejbusy11.8.2020 Zdánlivě jednoduchá a desítkami let prověřená technologie může být ve skutečnosti náročná na konstrukci, má-li v provozu fungovat spolehlivě a efektivně. Platí to i pro pantografové sběrače kolejových vozidel nebo tyčové sběrače trolejbusů a jejich trolejové vedení. Na pomoc přichází britská inženýrská skupina Ricardo a její železniční divize Ricardo Rail. Na začátku srpna 2020 představila svůj balíček řešení pro modelování a simulaci pantografu a troleje, využitelný i pro tramvaje a trolejbusy.
Podmínkou správného provozu vozidel napájených z troleje je trvalé a hladké spojení mezi sběračem elektřiny a trakčním vedením – trolejí. Požadavky EU vyžadují přísné dynamické testování této podmínky. Až dosud to znamenalo rozsáhlé testování, jak se sběrač a trolej chovají v reálném provozu, tedy například: Jak pantograf a trolej reaguje na změny ve výšce mostu. Jak pantograf reaguje na měnící se napnutí a resonanci trolejového vodiče. Jaký dopad na sběrač či trolej má měnící se rychlost vozidla nebo počet vozidel na trati. To vše je možné simulovat již v rané fázi vývoje příslušných produktů díky zmíněnému softwarovému systému od Ricardo Rail jménem RiPAC (Ricardo pantograph and catenary modelling and simulation package, tedy balíček pro modelování a simulaci pantografu a troleje). Tím se značně sníží potřeba fyzických testů v reálném provozu, a následně zlevní a urychlí uvádění nových produktů v této oblasti na trh. RiPAC je v souladu s technickou normou ČSN EN 50318 Drážní zařízení - Systémy odběru proudu - Ověřování simulace dynamické interakce mezi pantografovým sběračem a nadzemním trolejovým vedením. Tato evropská norma specifikuje v uvedené oblasti funkční požadavky na ověřování simulačních metod pro zjišťování vzájemné platnosti vstupních a výstupních parametrů, normalizované podmnožiny zkušebních výsledků pro vyhodnocování simulačních metod, porovnávání s měřeními a porovnávání mezi simulačními metodami. RiPAC umožňuje také sledovat chování již existujících zařízení a podle toho optimálně plánovat jejich rekonstrukce a modernizace. Systém RiPAC byl nedávno využit nizozemským provozovatelem železničních tratí ProRail a rotterdamskou přístavní správou při prověření trakčního vedení na 3,8 km dlouhé nové trati v oblasti Rotterdamu ohledně splnění požadavků, které ukládají příslušné technické normy. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © Ricardo
Revoluční změna v dopravní legislativě: mění se stavební a technický řád drah, pomůže budování automatického metra
Pražské tramvaje dostanou družicový navigační systém
Na linky MHD v Rize vyjely trolejbusy s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu
Brožura „Příběhy chytrých pomocníků“ - druhé vydání
Celá brožura – druhé vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zdeJak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Více o knize včetně možnosti zakoupení zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |