|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Vektorová technologie SMEV ONE pomáhá zachraňovat životy i majetek
V německých metropolích lze napočítat ročně v průměru 12 – 15 miliónů výjezdů záchranných složek. Přitom dochází k více než 4,5 tisícům dopravních nehod těchto vozidel – na zhruba tři tisíce výjezdů tedy připadá jedna dopravní nehoda. Ačkoli by se toto číslo mohlo zdát poměrně malé, důsledky jsou vážné. Roční náklady spojené s těmito nehodami přesahují 40 miliónů EUR, čili přes miliardu Kč. K tomu je třeba připočíst socioekonomické náklady spojené s pozdním příjezdem záchranářů a jejich dopadem na životy a zdraví postižených osob, stres záchranářů i vyvolané náklady pojišťoven. Základní schéma fungování systému SMEV ONE ukazuje obrázek níže. SMEV ONE stojí na třech základních pilířích: anglicky communicating, computing a controlling, tedy česky komunikace, propočet a ovládání. Komunikace znamená propojení smartphonové aplikace SMEV ONE s dispečinkem dopravní signalizace. Propočet znamená digitální optimalizace volného průjezdu záchranného vozidla přes tento dispečink. A ovládání znamená výsledné řízení dopravní signalizace podél trasy průjezdu záchranných vozidel a v přilehlých ulicích z tohoto dispečinku. Systém SMEV ONE tedy neřídí dopravní signalizaci sám – jediný, kdo je k tomu oprávněný, je příslušný dopravní dispečink! SMEV AG proto komunikuje s tímto dispečinkem. Tam, kde světla neřídí z jednoho centra dopravní dispečink, spojí se aplikace s jedním ze světel, které slouží jako master a řídí ostatní na něj napojené jako slave. Související řídicí jednotka je v takovémto případě jediný dodatečný hardware, který SMEV ONE vyžaduje. SMEV ONE funguje tak, že velitel zásahu se před výjezdem přihlásí v aplikaci dopravnímu dispečinku a vyjíždí. Přitom si v určeném úhlu „staví volnou cestu“ pro svůj průjezd. Ve chvíli, kdy projíždí křižovatkou se světelnou signalizací, má zelenou, zatímco všechny směry přiléhající ke křižovatce a protisměr mají červenou. Červenou mají i všechny přechody pro chodce na křižovatce. Po průjezdu záchranných vozidel se dopravní signalizace na křižovatce opět vrací do normálního provozu. Velitel zásahu může volit trasu podle okamžité situace. Vozidla záchranných složek mohou s využitím SMEV ONE jet i bez rozsvícených výstražných světel a zvukového znamení, a plnit tak „tiché úkoly“ – třeba pronásledování teroristů, únosců nebo výjezd k sebevražednému pokusu. Výsledkem použití této technologie je 35% zkrácení doby jízdy k zásahu, 35% zkrácení doby jízdy s postiženými osobami, snížení nehodovosti na křižovatkách ze 47 % na 1 % a snížení nehodovosti v protisměru ze 42 % na 12 %. Dalším přínosem je až 75% snížení nákladů na opravy záchranných vozidel (plus skutečnost, že poškozené záchranné vozidlo prostě nemůže zasahovat) a 30% snížení souvisejících výdajů u pojišťoven. Vzhledem k tomu, že SMEV ONE využívá existující systémy řízení dopravy a vyžaduje jen minimum investic, předpokládá se u něj návratnost méně než rok. Systém SMEV ONE je chráněn německým patentem č. DPA 10-216-105-188, patentová ochrana na úrovni EU, USA a dalších je nyní v procesu. Pro rok 2019 se připravuje pilotní projet technologie SMEV ONE ve španělském Madridu na rušné třídě Passeio della Castellana a v souvisejících ulicích. Projekt bude zahrnovat celkem 869 dopravních světel, 65 záchranných vozidel, cca 120 výjezdů sedm dní v týdnu, 24 hodin denně, přibližně 12 čtverečných kilometrů silnice a bezpočet vedlejších ulic. redakce Smartcityvpraxi.cz Foto a obrázek © SMEV AG ![]() Zpráva z konference Smart city v praxi IV: „Smart“ koncept nejen pro velká města vytváří poptávku po technických i finančních řešeních na míru
Celý článek a prezentace ke stažení zde Vychází brožura „Příběhy chytrých pomocníků“
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde Co to je a jak funguje inteligentní město – smart city
Smart city – inteligentní město, město budoucnosti
|
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |