|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Dodávková auta UPS: palivové články dobývají městskou logistiku2.11.2018 Využití výhod palivočlánkových pohonů – bezemisní provoz v kombinaci s dojezdem srovnatelným s tradičním automobilem – se v nákladní dopravě v USA sleduje zejména u těžkých kamionů pro svoz a rozvoz námořních kontejnerů, viz například projekty palivočlánkových kamionů Kenworth a Navistar. Tyto pohony však začínají dobývat i menší tonáže – americkou střední třídu 6, tedy nákladní automobily o nosnosti 8,8 – 11,8 tun. Příkladem je kalifornský projekt palivočlánkového rozvážkového nákladního vozu pro nadnárodní logistickou společnost UPS, s nímž byla odborná veřejnost seznámena v říjnu 2018. Základem vozidla je v tomto případě elektrický nákladní automobil UPS (viz obrázek), vybavený pohonem eAxle od kanadské společnosti Linamar Corporation. Jde o nápravu s integrovaným trakčním elektromotorem o výkonu 150 kW, doplněnou o 9 kWh trakční baterii. Tato sestava dává dodávce nicméně dojezd pouhých 30 km. Nejprve se uvažovalo o doplnění tohoto pohonu palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu, podobně jako u užitkových vozidel Renault Kangoo ZE-H2. Jako prodlužovač dojezdu zde sloužila 30kW jednotka FCveloCity®-MD od kanadského výrobce palivových článků Ballard a vývoj takto koncipovaného vozidla probíhal několik měsíců. Nyní se však rozhodlo o vybavení rozvážkového auta pro UPS silnější palivočlánkovou jednotkou jako hlavním zdrojem pohonu, stejně jako u výše zmíněných kamionů. Tyto palivočlánkové jednotky budou dodány v roce 2019. Čtyři takto vybavené nákladní vozy by následně měly v roce 2020 vyjet do provozu ve službách zákaznického centra UPS v kalifornském městě Ontario. Koordinátorem projektu je nezisková organizace Center for Transportation and the Environment (CTE), zaměřená na vývoj a implementaci ekologicky šetrných technologií. Integrátorem vozidla bude dodavatel pohonu Linamar Corporation. Projekt je spolufinancován částkou 5,8 mil. dolarů (cca 132 mil. Kč) ze zdrojů státu Kalifornie prostřednictvím agentury pro životní prostředí California Air Resources Board (CARB) v rámci jejího grantového programu ZANZEFF (Zero and Near Zero Emissions Freight Facilities – Zařízení pro nákladní dopravu s nulovými a téměř nulovými emisemi). Cílem je snížit emise produkované pohybem zboží ve státě Kalifornie. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © Ballard
Studie FCH JU: palivočlánkové autobusy v Evropě mají perspektivu, podmínkou je ekonomie z rozsahu
Ballard představil novou generaci palivových článků pro těžká vozidla
První palivočlánkové vlaky poprvé vyjíždějí na trať s cestujícími
Jak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2024 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |