|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
V Praze proběhly tržní konzultace k rozvoji dobíjecí infrastruktury
Generel pracuje v otázce rozvoje počtu elektromobilů do roku 2030 se třemi scénáři. Dva jsou totožné se strategií Národního akčního plánu čisté mobility, třetí scénář předjímá Klimatický závazek Prahy a předpokládá, že v roce 2030 by se na území Prahy mohlo pohybovat cca 200 tisíc elektromobilů, což by při provozu přibližně stejného počtu vozů jako dnes představovalo 30 % všech osobních a malých dodávkových vozů v Praze. Z tržní segmentace a zkušeností z dosavadního dobíjecího chování uživatelů vyplývá, že pro veřejné dobíjení by měla být hlavním tématem podpora tzv. parkovacího rezidentního dobíjení, tedy dobíjení v rámci parkování na běžných parkovacích místech obvykle po dobu několika hodin. Generel pracuje i s technologií veřejného rychlodobíjení. Jde o další segment služeb, který má větší komerční potenciál ve srovnání s parkovacím dobíjením. Generel se také zabývá tématem elektrické distribuční sítě v Praze a její kapacity pro připojení a provoz dobíjecích bodů. Celkem byly zpracovány čtyři typy připojení parkovacích dobíjecích stanic k elektrické distribuční síti. Jako nejvýhodnější se podle generelu ukazuje varianta využití synergií s obnovou elektrické distribuční sítě a elektrické sítě veřejného osvětlení pro zajištění budoucího připojení dobíjecích stanic na lampách veřejného osvětlení. V rámci první vlny výstavby by v Praze do roku 2025 mělo být zprovozněno alespoň 750 dobíjecích stanic. Tyto stanice předpokládají i umístění nabíjecích zdrojů v tzv. EV-ready lampách, tedy svítidlech veřejného osvětlení připravených pro tento účel. V další etapě časový plán do roku 2030 předpokládá, že cílem výstavby stanic by mělo být zřízení celkově 4,5 tisíce parkovacích dobíjecích stanic. Cílem OICT je zajistit podklady pro rozpracování dvou nejlépe hodnocených variant Generelu. Právě ukončené tržní konzultace pomohou rozhodnout o tom, která z variant podpory rozvoje veřejného dobíjení je pro Pražany nejvýhodnější, a současně zohlední aktuálních zkušenosti na trhu. OICT následně ve spolupráci s partnery z řad městských společností Technologie hl. m. Prahy, Technické správy komunikací, Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy a dotčených odborů Magistrátu HMP připraví souhrnný podklad, na jehož základě Rada hl. m. Prahy rozhodne o nejefektivnější variantě rozvoje dobíjecí infrastruktury na území Prahy. Na přípravě Generelu se v roli poradce zadavatele podíleli i provozovatelé tohoto portálu. redakce Smartcityvpraxi, s využitím podkladů OICT Ilustrační foto © archiv redakce Smartcityvpraxi
Trend růstu registrací nových „čistých“ automobilů pokračuje: za první pololetí 2021 jich přibylo 3,5 tisíce
Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenství
Fotoreportáže z našich smart měst a obcí
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |