|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Projekt HyFleet: Flixbus plánuje nasadit palivové články do meziměstské autobusové dopravy16.11.2021 Společnost FlixMobility, mateřská společnost dopravce Flixbus a přední technologická společnost pro udržitelnou a intermodální mobilitu, se spolu se svými partnery Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems a ZF Friedrichshafen AG podílí na nedávno zahájeném výzkumném projektu HyFleet. Jak byla odborná veřejnost informována v listopadu 2021, projektové konsorcium pro tento účel nedávno obdrželo oficiální potvrzení "UIA" (nezávazný dopis o záměru) od německého Spolkového ministerstva dopravy a digitální infrastruktury.
Problém elektrifikace v dálkové autobusové dopravě Zatímco na městských linkách autobusy na vodíkový, resp. palivočlánkový pohon jsou již nasazovány v parcích o rozsahu až desítek vozidel (viz články v naší rubrice Vodíkové technologie), palivočlánkové autobusy pro dálkovou dopravu jsou zatím stále na samém začátku. Důvodem je především mimořádná náročnost provozu dálkových autobusů. Kupříkladu autobusy FlixBus ročně ujedou přibližně 200 000 km, přičemž denně je to i více než 1 000 km, obvykle jen s krátkými zastávkami. V závislosti na počtu řidičů nasazených na jednu jízdu si autobus musí ze zákona udělat přestávku po 4,5 hodinách jízdy, které dosáhne zhruba po 450 km. Od ekologické alternativy autobusu s dieselovým motorem se proto vyžaduje, aby byla schopna ujet minimálně 500 km před doplněním paliva. Spíše než čistě bateriové elektrobusy nabízejí tuto příležitost právě palivočlánkové autobusy. Projekt HyFleet Projekt HyFleet se zaměřuje na vývoj vysoce výkonného systému palivových článků pro dálkové autobusy a jejich praktické ověření. V první fázi vyvíjí společnost Freudenberg systém palivových článků s dlouhým dojezdem, který bude testován přímo v demonstračním autobusu. Následně plánuje společnost FlixMobility od roku 2024 v Evropě testovat a postupně uvádět do provozu autobusy poháněné palivovými články, a stanovit tak nové standardy v dálkové dopravě. Projekt HyFleet je financován německým Spolkovým ministerstvem dopravy a digitální infrastruktury. Jako přidružený partner se na projektu podílí klimatická nevládní organizace atmosfair. Jak dále uvádí FlixMobility, v budoucnu by se měl k projektu připojit také významný, zatím blíže nespecifikovaný evropský výrobce autobusů. redakce Smartcityvpraxi.cz Obrázek © FlixMobility GmbH
Plynárny cílí na „zelený“ vodík: ÚJV Řež uzavřela strategické partnerství s Pražskou plynárenskou
K jádru věci – náš manažerský a ekonomický blog
Živá strategie pro chytré město, obec či region: nabízíme naše služby odborného poradenství
Fotoreportáže z našich smart měst a obcí
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2023 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |