|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Na linky MHD v Rize vyjely trolejbusy s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu30.3.2020 V březnu 2020 zaznamenala elektrická městská doprava pozoruhodný milník: Na linky městské dopravy v 700tisícové Rize, hlavním městě Lotyšska, vyjelo na linku č. 4 tamního dopravce Rīgas satiksme již dříve avizovaných deset trolejbusů Solaris s palivočlánkovým prodlužovačem dojezdu. Základem konstrukce trolejbusu je 18,75m trolejbus Solaris Trollino s trakční výzbrojí polské firmy Medcom (viz foto). V tomto provedení je trolejbus standardně poháněn šestipólovým trakčním elektromotorem Medcom o výkonu 240 kW. Jeho přepravní kapacita činí 53 sedících cestujících. Palivočlánková energetická jednotka v trolejbusu je typ FCveloCity®-HD o výkonu 85 kW od kanadského výrobce Ballard. Nezávislý dojezd trolejbusu na palivový článek udává výrobce v rozsahu 100 km, provozovatel hovoří o až 150 km. Naplnění nádrží vodíkem trvá 10 minut. Trolejbusy a vodíková plnicí stanice, vůbec první v Pobaltí, jsou součástí mezinárodního projektu H2Nodes. Celkový rozpočet pro Rigu v objemu 16,1 mil. € (cca 420 mil. Kč) byl z 50 % financován ze zdrojů EU v rámci nástroje Connecting Europe Facility (CEF), známého v ČR především díky financování nabíjecích stanic ČEZ pro elektromobily. Projekt je rovněž spolufinancován zvýhodněným úvěrem Evropské investiční banky (EIB), viz prezentace J. Slavíka na konferenci „Elektrické autobusy pro město VI“. redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © Solaris Bus & Coach S.A. ![]() Kolín nad Rýnem dostane 15 palivočlánkových autobusů Solaris ve sdružené veřejné zakázce s městem Wuppertal
Quo vadis, elektromobilito ve městech?
Elektromobilita se v posledních letech stává náboženstvím pro jedny a noční můrou pro druhé. Racionální a uvážlivý přístup se přitom nezřídka vytrácí. Jako odborní konzultanti při rozvoji chytrých měst a podpoře moderních technologií jsme v naší firmě s tímto problémem i se záplavou informací kolem elektromobility takřka denně konfrontováni a k naší práci patří si na něj vytvořit svůj pohled. Zkusím se o něj podělit se čtenáři Busportálu a zaměřím se přitom hlavně na elektrické autobusy, případně další elektromobilitu ve městech. Proč právě ve městech, vysvětlím vzápětí. Je to pohled manažerského konzultanta znalého techniky – tedy ani technika, ani elektromobilního (či jiného) nadšence. Život baterie aneb Jak jezdit na baterky co nejdál a co nejefektivněji
Brožura „Příběhy chytrých pomocníků“ - druhé vydání
Celá brožura – druhé vydání, je k dispozici ke stažení ve formátu pdf zdeJak si „srovnat svoje smart noty“: nabízíme interaktivní školení smart city pro města, obce a regiony
Smart city v praxi: první kniha českého autora o konceptu smart city a jeho zavádění v každodenním životě
Knihu je možné zakoupit v e-shopu vydavatelství Profi Press zde Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting
Services:
Naše odborné služby
Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |