|
||||
O nás | Rozhovory-komentáře | Konference | Partneři | Kontakty |
||||
Elektrické hybridy Volvo pro Göttingen: další projekt průběžného dobíjení OppCharge19.9.2017 Dolnosaské německé město Göttingen se stane dalším, na jehož linkách budou provozovány elektrické hybridní (či plug-in hybridní) autobusy Volvo 7900 s průběžným dobíjením pomocí infrastruktury užívající evropský standard OppCharge. Odborná veřejnost o tom byla informována v září 2017. Tři tyto autobusy vyjedou na jaře 2018 na linky Göttingenské MHD, provozované dopravcem Göttinger Verkehrsbetriebe GmbH (GÖVB).
Volvo 7900 (viz foto) je 12m třídveřový nízkopodlažní městský autobus se širokou střední uličkou a rovnou podlahou s maximální obsaditelností 89 cestujících, z toho 34 sedících. Jeho pohon Volvo Electric Hybrid Driveline zahrnuje: • elektromotor I-SAM o výkonu 150 kW, 19 kWh trakční baterie a řídicí jednotku; • čtyřválcový vznětový motor Volvo DSK240 EU6 o objemu 5,1 l a výkonu 177 kW; • dvánáctistupňovou automatickou převodovku Volvo I-Shift se zvláštním programem pro hybridní pohon. Celý autobus je plně klimatizovaný. Při plně elektrickém provozu, jehož dojezd na jedno nabití baterií činí cca 7 km, odebírá pohon energii z trakčních baterií. Při poklesu kapacity nebo při potřebě dodatečného výkonu je pohon přepínán na hybridní, kdy je krouticí moment automaticky rozdělován mezi elektromotor a dieselový motor podle aktuálních provozních podmínek. Součástí dodávky pro Göttingen je také systém společnosti Volvo pro průběžné monitorování trakčních baterií. Göttingen má v současné době 19 linek MHD a některé z nich projíždějí středověkým městským centrem. Elektrické hybridy Volvo budou nasazeny na dvě z těchto linek, č. 41 a 42. Pro průběžné dobíjení podle evropského standardu OppCharge bude sloužit nabíjecí stanice typu Terra od společnosti ABB, jaké jsou provozovány například v belgickém Namuru. Tato nabíjecí stanice, společná pro obě zmíněné linky, bude umístěna na konečné stanici na Gustav-Bielefeld-Strasse. Průběžné dobíjení bude používat výkon 150 kW. Dobíjení bude trvat cca 3 – 4 minuty. Nabíjecí stanice umožňuje také dvojnásobný nabíjecí výkon pro pozdější možné nasazení elektrobusů. Autobusy budou rovněž pomalu dobíjeny přes noc v depu. Zavedení elektrických hybridů Volvo je součástí celkové strategie tohoto téměř stodvacetitisícového města směřující k čisté mobilitě. Podle této strategie by se postupně měl elektrifikovat téměř veškerý vozidlový park GÖVB. redakce Smartcityvpraxi.cz Foto © AB Volvo
Elektrobusy pro Kristiansand: další norský projekt výrobce Solaris
Publikace Smart city v praxi: 1100 výtisků od slavnostního křtu v březnu 2017
Elektrobusy SOR pro 3ČSAD
Nizozemská Arriva pořizuje elektrické midibusy VDL pro historický Gorinchem
Elektrobusy Solaris se čtyřpólovým dobíjením: 20 pro Krakov, expanze do Rumunska
Cyklus odborných konferencí „Smart city v praxi“, „Efektivní elektromobilita v organizacích“ a „Elektrické autobusy pro město“
Consulting Services: Naše odborné službyIng. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services je konzultační firma v oblasti inovativních technologií pro dopravu a smart city (včetně energetiky a vodíkových technologií), která rovněž provozuje informační portály www.smartcityvpraxi.cz a www.proelektrotechniky.cz a organizuje odborné akce. V rámci našich odborných služeb Vám nabízíme vypracování strategie smart city, spolupráci na vytváření strategických dokumentů, vytváření a realizace projektů pro smart city, další odborné konzultační služby (studie, průzkumy, analýzy), vytváření a realizace dalších projektů s inovativními technologiemi (automatická vozidla, vodíkové technologie, elektromobilita aj.), specializované vzdělávací akce „na klíč“, prezentační a autorské služby (prezentace na konferencích, portálech). Celý článek zde |
||||
Copyright © 2012 – 2025 Ing. Jakub Slavík, MBA – Consulting Services |